Monday, March 19, 2007

Hälsning från Washington


Martin mitt i mitten av Washington D.C (inne i the Capitol Hill)


Martin utanför The Capitol Hill




Martin utanför The White House




Hej alla kompisar!
Förra helgen var jag i Washington D.C. Kan du tänka dig att jag klättrade upp över 300 trappsteg inuti the Capitol Hill Dome? Det var lite läskigt men häftigt när man kom upp till toppen.

Vädret var soligt och jag lekte mycket ute.

I skolan har vi läst om Washington D.C och monumenten där. Jag har också lärt mig varför man firar President's day. Vet du varför?

(Svar: Man firar den första presidenten George Washingtons och Abraham Lincolns födelsedagar.)

Av Kongressmannen Tim Walz fick jag en almanacka som jag gav till min klasslärare idag. Den ska vi ha i klassrummet så att vi kan se olika högtider mm.

Kram/Martin

1 Comments:

At 4:10 AM, Anonymous Anonymous said...

Hej Martin! Vilka fina foton på dig i Washington! Det var duktigt av dig att klättra så högt upp i Capitol Hill. Fick du inte svindel? Hade förresten Lincoln och Washington samma födelsedag? Vore kul att veta. Skriv mer på din blog! Det är så roligt att läsa det! Många kramar från Famie och Nonos

 

Post a Comment

<< Home