Monday, December 04, 2006

Martin 8 år, 2 december 2006


Basket med Avi


Födelsedagstårta-Princess


Familjen Fenster


Martins kalas is on the board


Laser Zone


Happy Birthday Martin!


Martins bord med ballonger


Pappa in action!


Scores


Hela gänget


Pizzatime!
Martin och Emily


Cupcakes
Martin och Coleen


T-shirt signing (Annika)



Hej alla!

Stort tack för all uppvaktning både härifrån och hemifrån Sverige på min födesledag i lördags!

Det var jättekul att prata med (och se via webkameran) Brolinsons, farfar och Gun och Ramnérs i Kina. Häftigt med Skype! Tack också för telefonsamtal, meddelanden och mail från Famie och Nonos, mormor, Henrik och Theres, Greta & Co, Mörsells, Fiorenzonis, Annie och Lasse, Oscar Lindström samt från Ulla Wallander. Tack också för brev från Ulla Fogelström och jättehäftigt paket från Vilmer. Fantomen-tidningen har jag redan börjat läsa och inom kort ska pappa och jag prova LasseMaja PC spelet.
Jag har tittat på några avsnitt av julkalendern via Internet och i morgon ska jag, mamma och pappa börja titta på Trolltider (julkalender från förr) som jag fick i present från Hanna, Lars-Ola, Per-Albin, Svea och Dini.

I lördags hade jag och mamma och pappa mysdag med sång på morgonen ( jag vaknade vid 06.30 fastän mamma och pappa hade sagt att det inte skulle bli några paket före klockan 8...), bio (Flushed away) som jag hade valt samt lunch på en restaurang (Maggiano's) som jag också hade valt. Jag öppnade några paket på morgonen och resten skulle vi ta på kvällen när vi kom hem.
Innan det var middagsdags (till middag hade jag önskat köttbullar och potatismos) gick jag och pappa och Avi ut och spelade basket med min nya boll som jag fick av Famie och Nonos i present. Det var jättekul! När vi kom hem var det ganska mörkt och kallt och då hade mamma ordnat mys framför brasan och lite drink. Jag öppnade resten av mina paket. Superfina, roliga och coola grejer!
Mamma hade köpt princesstårta på IKEA som jag fick till dessert. Mums!

Jag somnade gott efter en tidig morgon och en full dag.....

På söndagen sken återigen solen och vi åkte till New Brunswick (där J&Js huvudkontor ligger och där pappa varit många gånger genom åren) och träffade våra vänner från Montréal, Anne-Marie och Ariel Fenster och deras yngste son Mikael som nyligen flyttat till New Brunswick (Han jobbar på Bristol Myers Squibb där). Vi åt brunch på en fin restaurang och jag fick bla "belgian waffel". Mums!

Vi åkte direkt därifrån till mitt kalas på Bridgewater sports arena. Jag hade bjudit 9 kompisar på "laser tag party" kl 15-17.

Hur kul som helst! Först samlades vi. Sedan var det laserspel i ett mörkt rum. Vi fick ta på oss speciella västar och delades upp i två lag, ett blått och ett rött. Pappa och två andra pappor var också med, Vi spelade 2x15 minuter. Sedan var vi jättetrötta, svettiga och hungriga. Då bjöds det på pizza och något att dricka. Vår hostess hette Coleen och var jättesnäll. Efter pizzan delade hon ut poletter och vi fick spela lite olika spel, till exempel airhockey, basketspel, fotbolls- och bilspel. Häftigt! När vi var klara med det sjöng alla medan Coleen serverade cupcakes. Jag fick fina presenter och en t-shirt som alla signerade. Presenterna öppnade jag framför brasan när vi kom hem. Det bästa var nog ett lasersvärd (Obi Wan Kenobis) som jag fick av min klasskompis Annika (hon är halvfinska) och hennes bror Kristian....

Jag somnade trött men lycklig efter en underbar helg.

Tack alla....

Kram/Martin

1 Comments:

At 3:21 AM, Anonymous Anonymous said...

Hej Martin!
Vad roligt att din födelsedagshelg var så lyckad. Det var roligt att se dig på Skypen!

Hoppas att du får en mysig decembermånad. Vi hörs!
Kram
Hanna

 

Post a Comment

<< Home