Monday, November 20, 2006

Happy Thanksgiving!

Min lärare, Mrs Noiset


Alison och Annika





Hej alla!
I onsdags var det kalas i skolan; Thanksgiving ethnical Party!
Alla skulle ta med någon rätt som representerade sitt land. Det kom förrätter, varmrätter och efterrätter från många håll i världen och som ni ser på kartan härstammar väldigt många i min klass från andra länder än USA. Förutom mig så kommer min kompis Annika från Finland (finsk mamma) och en annan flicka härstammar från Norge. Vi representerade Skandinavien med chokladpudding med vispgrädde, lefser och bullar. Mums!
Mamma var med och det var många andras föräldrar som också kom. Många tyckte om vår chokladpudding och sa att den inte var så söt. Mycket är ju väldigt sött här i USA.

Kram/Martin

PS! Jag hade min nya kavaj på mig som jag köpte när Famie var här på besök.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home