Saturday, October 07, 2006

Semester i Kalifornien





















Hej alla kompisar!
Nu är jag hemma igen efter en veckas semester med mamma och pappa. Vi har varit i Kalifornien och rest mellan LA och San Fransisco. Vi flög till LA och hyrde bil där och körde sedan upp till San Fran med två stopp på vägen.
Vi har sett och gjort en massa kul. I LA var vi en hel dag på Universal studios och det var superkul. Jag fick se en 4D film med Shrek, eld och vatten stunts, åka olika "rides" och se var man har spelat in filmer som Spiderman och King Kong.
På vägen upp till San Fran såg vi massor av sjölejon och sjöelefanter längs kusten. De kommer upp och vilar på stränderna så här års. De har ett roligt ljud när de pratar med varandra som nästan låter som hundskall.
I Montereys Akvarium såg vi olika fiskar och djur som lever i havet utanför kusten och jag fick bland annat klappa en rocka (en bat ray). Den kändes lite som gummi ungefär. Vi såg hajar, tonfiskar, bläckfiskar och vattensköldpaddor också.
När vi badade i havet utanför hotellet såg vi både sjölejon och delfiner som lekte i vattnet. Det var häftigt!
I San Fransisco gjorde vi en båtutflykt till fängelseön Alcatraz. Spännande! Har du någonsin varit inne i en fängelsecell? Det har jag nu och jag är glad att vi kunde ta båten därifrån efter ett tag....
Igår flög mamma och jag hem igen. Pappa blir kvar till på tisdag.
Nu ska vi göra oss i ordning för snart ska vi åka iväg en timme norrut och spela fotbollssmatch. Jag hoppas att jag får göra något mål...
På måndag är det skola igen och tills dess har jag gjort mina läxor som jag fick med mig på resan. Jag har bland annat skrivit en dagbok.
Kram från Martin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home