Saturday, May 19, 2007

Fotbollsnytt


Hej alla fotbollskompisar!
Måndagen den 7 maj hade vi sk Tryouts för nästa säsongs U9 lag A och B. Vi spelade fotboll i strålande sol under två timmar medan olika coacher studerade oss och gjorde noteringar. Vi hade varsitt nummer på ryggen så att de lätt skulle känna igen var och en och kunna föra anteckningar om hur vi spelade. Dessa kommentarer vägdes sedan samman med coach Dans, coach Shonas och några andra personers åsikter om varje spelare. Alla fick en "rating" mellan 1 och 12.
I måndags fick vi svaret och jag kom med i A-laget!! Inte nog med det, jag blev också utsedd till lagkapten. Så till hösten blir det ännu lite mer seriöst. Pappa ska vara hjälpcoach på matcher vilket betyder att han kommer att hjälpa till med uppvärmning, spelarkort mm. Jag bli ansvarig för att peppa mina medspelare och uppmuntra både det egna laget och motståndarna till god sportslighet mm. Spännande!
4 av mina nuvarande lagkamrater kom inte med utan får spela i B-laget. Vi får in 4 nya spelare i truppen och coach Dan tror att vi kommer att bli svåra att slå i "Flight one" nästa säsong!
I söndags var det match och eftersom det var mors dag dedikerade jag den till mamma. Vi hade ett starkt lag och spelade bra och vann med 6-1. Jag gjorde 4 mål. Efter det tredje så skrek jag till mamma "How do you like your Mother's day so far mom?". "Great!" svarade hon.
Idag hade vi match igen men det var ingen bra fotbollsdag idag.
Förlust med 0-1 och jag tyckte nog det var vår sämsta match spelmässigt hittills.
Vi får ta nya tag till helgen för då är det turnering med två matcher på lördagen och två på söndagen. Tur att det är långhelg, Memorial week-end, så att vi kan vila lite på måndagen.
Många fotbollshälsningar från
Martin

1 Comments:

At 4:23 PM, Anonymous Anonymous said...

Hej Martin! Så roligt att du blivit lagkapten i ditt A-lag! Lycka till! Vi är jättestolta över dig! Kramar från Famie och Nonos

 

Post a Comment

<< Home