Monday, October 08, 2007

ÄNTLIGEN!

Hej alla fotbollskompisar!
Så var det äntligen dags-att VINNA!
Igår spelade vi hemma på vår plan Southard Park i ett strålande väder.
Vi spelade mot Tweaksbury som vi faktiskt slagit två gånger under förra säsongen.
Vi låg på och spelade mest på deras planhalva hela första perioden. Men vi lider fortfarande av lite otur och dåliga marginaler. Så trots flera chanser och ett bra spel så stod det 0-0 i halvlek.
Men så i den sista quartern så slog Daniel, en av våra nya spelare till, och så var det 1-0!
De hade några riktigt bra chanser men vi höll ut och det blev slutresultatet.
Det var så otroligt skoj att vinna och hela laget var hur glada som helst!

Det festliga var att nu när vi inte har så många avbytare och också behöver turas om i mål så blev turen min att stå den sista halvleken. Lite udda position för mig men det gick bra och jag gjorde några riktigt bra räddningar. Mamma såg lite nervös ut på kanten och ibland kanske jag sprang lite långt ut ur målet men som sagt, det gick bra.

Nu ser jag fram emot att träna i eftermiddag och jag tror att det kommer att vara en helt ny stämning i laget och kännas lite lättare när det blir helg igen och dags för en ny match på söndag.

Kramar från
Martin

1 Comments:

At 3:24 AM, Anonymous Anonymous said...

Så kul att ni äntligen fick vinna! Ni har ju haft sån otur förut. Lycka till med allting både på plan och utanför! Många kramar från Famie och Nonos

 

Post a Comment

<< Home