Thursday, January 31, 2008

38 av 40

Hejsan!
Häromdagen fick vi tillbaka ett matteprov som vi hade för någon vecka sedan. Det täckte det vi har gjort på senaste tiden i skolan (bla decimaltal, större än/mindre än och "plutifikation"). Jag hade 38 och av 40 och var jätteglad för det. Hade jag inte varit så snabb så tror jag faktiskt att jag skulle ha haft alla rätt, jag kunde det två missade talen också egentligen....

Annars håller vi på mycket med att skriva "stories" och olika övningar med paragrafer, inledning, mitt och avslutning. Det är ganska svårt men jag tycker att det går bättre och bättre. Mamma och jag har jobbat mycket med det på sista tiden.
Vi har bla läst olika "Cinderella stories" och till slut skulle vi hitta på en egen. Min hette "The evil Cinderella". Vi har också fått skriva en "Cinderella Poem" på datorn när vi har "Computer".

Jag tycker det är roligt i skolan. Bästa dagarna är tisdagar och fredagar när vi har gympa med Mr Russo. Han tycker jag kan schyssta "moves" när vi spelar fotboll!

Kram/Martin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home